firsttime

Pravilnik izazova “Kažeš inovacija, misliš aplikacija”


Izazov „Kažeš inovacija, misliš aplikacija“ (dalje: “Izazov”) je prilika za sve koji žele da u roku od 48h sa svojim timom dizajniraju inovativno softversko rešenje, u vidu mobilne aplikacije koja je namenjena mladima uzrasta od 11 do 18 godina. Takmičari kroz svoja rešenja treba da osmisle funkcionalnosti koje će transformisati odnos mladih prema bankarskim uslugama. 

Inicijator Izazova OTP banka, kroz program OTP Connect gradi svoj inovacioni ekosistem kao otvorenu zajednicu inovativnih startapa i tehnoloških kompanija spremnih da pomeraju granice sopstvenog rasta. Sa saradnicima OTP Connecta stvara se dodatna vrednost unapređenjem portfolija rešenja, proizvoda i usluga Banke. Izazov je prilika da se zajednica saradnika banke proširi na obostrano zadovoljstvo.

U doba ekspanzije digitalnih rešenja i upotrebe mobilnih telefona, pred bankom je novi Izazov čije rešenje treba da da odgovor na mnoga pitanja:
- Kako privući pažnju i na inovativan, prihvatljiv i razumljiv način edukovati mlade kako se koriste bankarske usluge?
- Kako im približiti značaj štednje i finansijskog planiranja tj. kako da upravljaju svojim finansijama?
- Šta znači finansijska pismenost i zašto je važna?
- Kako ponuditi korisničko  iskustvo popularnih aplikacije koji mlade koriste sa OTP junior aplikacijom?
- Kako da aplikacija bude mesto finansijske  interakcije roditelja i dece?
- Kako da  … pitanja je mnogo

"Kažeš inovacija, misliš aplikacija"  izazov je mesto gde se traže odgovori na ova i druga povezana pitanja kroz osmišljavanje funkcionalnosti mobilne aplilakcije namenjenoj mladima.

Izazov je događaj u okviru koga postoje određena pravila koja pomažu u tome da svi timovi imaju fer tretman i podjednake šanse za uspeh. Kako bi svi uživali u ovom događaju i kako bi Izazov prošao bez neprijatnih situacija, neophodno je pročitati sledeća pravila koja će se primenjivati na sve učesnike Izazova. Pravila važe od trenutka prijavljivanja za učešće na Izazovu preko internet stranice https://portal.otpconnect.rs/sr/page/kazes-inovacija-mislis-aplikacija-sr  i obavezujuća su za sve prijavljene i odabrane timove. 

Prijavom za učešće u Izazovu preko pomenute internet stranice, sva prijavljena lica potvrđuju da su pročitala ova pravila, da su sa njima saglasna i da ih prihvataju u potpunosti kao pravno obavezujuća.  

Izazov ima dve faze:

1. Prva faza je Ideaton događaj tokom koga prijavljeni timovi osmišljavaju funkcionalnosti OTP junior aplikacije za mobilne telefone. Trajanje ove faze je 48 sati. Najbolje ocenjenja rešenja dobijaju po 3.000 evra za prelazak u drugu fazu i razvoj klikabilnog prototipa, a svi učesnici dobijaju poklone.

2. Druga faza odnosi se na razvoj klikabilnog prototipa, preporučeno u Figma interfejsu, tokom 7 nedelja. Po isteku ovog perioda timovi svoja rešenja predstavljaju OTP banci i odabira se rešenje koje će banka realizovati i najbolja rešenja nagraditi sledećim novčanim nagradama:
1. mesto sa 5.000 evra  ukupno neto za ceo tim
2. mesto sa 3.000 evra  ukupno neto za ceo tim i
3. mesto sa 2.000 evra  ukupno neto za ceo tim.

Organizatori Izazova su OTP Banka Srbija a.d. Novi Sad i ICT Hub d.o.o. (dalje: “Organizatori”). 




Prva faza izazova- Ideaton:

Kriterijumi koji predstavljaju uslov za učešće na Izazovu su: 

Minimum jedan član tima mora da ima registrovano pravno lice. Ukoliko se za događaj prijavljuje tim koji radi u registrovanom pravnom licu, a lice na koga je registrovano kompanija ne može da prisustvuje događaju, potrebno je da tim tokom prijavljlivanja tim podnese i ovlašćenje odgovornog lica da tim u sastavu koji se prijavljuje može da učestvuje u Ideatonu. 
Minimum jedan član tima ima dokazano prethodno iskustvo u  razvoju softvera i/ili digitalnih rešenja gde je rađen product discovery. U trenutku kada počne prva faza Izazova ne postoji mogućnost za izmenu osnovnog tima koji će raditi na osmišljavanju ideja tokom događaja. 

Kriterijumi koje je poželjno da timovi ispunjavaju su: član/članovi tima imaju iskustva u UX/UI dizajnu, član/članovi tima imaju iskustva u razvoju digitalnog proizvoda za tržište.

1. Na izazovu može da učestvuje najviše 8 timova od po minimum dva do maksimum pet članova
U slučaju prijave više timova za učešće u Izazovu, Organizatori zadržavaju diskreciono pravo da od svih  prijavljenih timova odaberu maksimum osam timova za učešće, koji ispunjavaju kriterijume definisane u ovom pravilniku.

2. Prilikom prijavljivanja popunjavanjem formulara, neophodno je navesti sve članove tima. 
Potrebno je da pre popunjavanja formulara učesnici pročitaju Obaveštenje o privatnosti i zaštiti podataka o ličnosti u svrhu učešća koje se nalazi na linku.

Proces selekcije je sledeći – nakon popunjavanja prijavnog formulara, Organizatori vrše inicijalnu selekciju na osnovu navedenih kriterijuma, analize podataka iznetih u prijavi i verifikaciji istih. Organizatori zadržavaju pravo da zatraže dodatne informacije ili pojašnjenja odgovora navedenih u prijavnom formularu. Svi prijavljeni timovi će dobiti informaciju e-mailom o tome da li su odabrani za učešće u Izazovu ili ne.

3. Prva faza Izazova, Ideaton će se održati u ICT Hub prostorijama, na adresi Kralja Milana 10 u Beogradu, u periodu od petka 8. marta 2024. sa zvaničnim početkom u 18 časova do nedelje sa završetkom u 18 časova 10. marta 2024.;

4. Takmičari moraju u svakom trenutku takmičenja da imaju istaknutu akreditaciju koju će dobiti pri registraciji. Akreditacija nije prenosiva na druga lica.

5. Svi takmičari koriste lične računare na Izazovu.

6. U pepriodu od subote ujutru 9. marta 2024. do kraja Ideatona, nedelje 10. marta posle podne, članovi tima mogu, ali ne moraju, da borave u prostorijama ICT Huba i tokom noćnih sati. Članovi tima koji napuštaju i vraćaju se u prostor sa  sobom moraju da imaju imaju akreditaciju koju su dobili prilikom registracije za događaj. 

7. Tokom trajanja događaja, timovima je na raspolaganju i opcija rezervacija termina u  sali za sastanke koja je  namenjena za konsultacije ili miran rad tima, do maksimalnih 60 minuta, uzimajući u obzir da će svi timovi raditi u open space  delu prostora tj. u zajedničkim prostorijama.  Termin za salu se rezviše u tabelama istaknutim na salama za sastanke.

8. Cilj Izazova je osmišljavanje  funkcionalnosti mobilne bankarske aplikacije namenjoj mladima (dalje: ”Rešenje”) od strane timova koje odgovara zadatoj temi. Rešenje tima mora biti u okviru zadate teme koja će detaljno  biti predstavljena na samom početku Ideatona (petak 8.mart 2024.).

Iako ovaj Izazov za cilj ima dolazak do inovativnih funkcionalnost koja treba dizajniratati, postoje i neki OBAVEZNI elementi aplikacije koji  su unapred definisani MORAJU  da se  nađu u njoj :
Dinarski račun 
Devizni račun 
Promet po  računu  (potrošnja)
Opcija plaćanja
IPS plaćanja
Prenesi
Šablon za plaćanja
Podrška
Moje finansije - uvid u tip troškova
S obzirom na to da je aplikacija namenjena maloletnim licima, važno je imati na umu sledeće:
za račun korisnika aplikacije, račun u banci otvara roditelj i to tako što otvara poseban pod-račun svog tekućeg računa.
korisnik aplikacije ne može da aplicira za kreditne proizvode, pa samim tim ta opcija ne treba da postoji jer ne postoji mogućnost ugovaranja za bilo koji kreditni proizvod ili pozajmicu po računu
korisnik aplikacije ne može da otvara račune na svoje ime do 18. godine, kako dinarske tako ni devizne, štedne avista, tekuće….
korisnik aplikacije ne može da menja sredstva na m-banking menjačnici tj. da ima opciju menjačnice
po zakonu, promo baneri ne mogu da stoje na aplikaciji jer su korisnici deca
korisnik aplikacije ne može samo da menja limite na aplikaciji za plaćanje, za karticu…već samo roditelj koji je vlasnik računa
korisnik aplikacije ne može da uzima čekove
korisnik aplilkacije  ne dobija izvode po računu jer je račun na ime roditelja.
Sve detalje i smernice za obavezne funkcionalnosti učesnicima će se komunicirati na početku.
Tokom trajanja događaja timovi će na raspolaganju imati mentorsku podršku, mogućnost da razgovaraju da predstavnicima ciljne grupe, radionice i sesije koje će im pomoć u procesu osmišljavanja ideja i pripremu za prezentaciju Rešenja.
Preporučuje se da se tokom osmišljavanja Rešenja, o idejama razgovara sa dostupnim mentorima, koji će timovima sugerisati da li je predloženo Rešenje koje razvijaju u skladu sa poslovnim principa Organizatora. Mentori će biti dostupni u subotu i nedelju (precizna satnica dostupnosti mentora će biti objavljena na početku Izazova). Tokom trajanja Izazova, učesnici će imati priliku da o svojim Rešenjima razgovaraju i sa predstavnicima ciljne grupe koji će prisustvovati  (srednjoškolci i njihovi roditelji).

9. Vreme predviđeno za prezentaciju Rešenja tima na kraju prve faze, Ideatona je maksimalno 7 minuta. U sklopu prezentacije potrebno je predstaviti koncept Rešenja i naredne korake u validaciji. Nakon prezentacije, žiri na raspolaganju ima maksimalno 10 minuta za postavljanje pitanja. Timovi prezentaciju pripremaju i prezentuju žiriju na srpskom  jeziku.  Nakon prezentacija žiri proglašava koji timovi nastavljaju sa razvojem ideja u narednoj fazi.

Druga faza - validacija rešenja i izrada klikabilnog prototipa

10. Nakon odabira rešenje za narednu fazu Izazova, Organizatori će odabranim timovima razgovarati o planu aktivnosti za proces validacije rešenja i izrade klikabilnog prototipa. Učesnici nakon dogovorenog plana OTP Banci dostavljaju plan za izradu prototipa. Budžet za troškove izrade prototipa je ograničen i iznosi 3.000 evra po timu.

11. Faza početka validacije i izrade prototipa počinje najkasnije 2 radne nedelje nakon završetka prve faze a nakon što se usaglasi plan rada i traje 7 nedelja. Tokom trajanja faze validacije i izrade prototipa Organizatori će biti dostupni timovima i sa njima organizovati konsultacije kako bi ispratili proces i pripremili ih za finalnu prezentaciju prototipa. 
Tokom izrade prototipa, dozvoljno je da osim inicijalne postavke tima u prvoj fazi, učestvuju i drugi članovi tima.

12. Timovi će blagovremeno dobiti obaveštenje o datumu, vremenu i mestu održavanja finalne prezentacije prototipa. Timovi će prezentacije zbog pripreme događaja organizatoru poslati 2 dana ranije. 

13. Vreme predviđeno za prezentaciju Rešenja tima je maksimalno 15 minuta. U sklopu prezentacije potrebno je predstaviti demonstraciju Rešenja u Figmi. Nakon prezentacije, žiri ima na raspolaganju maksimalno 10 minuta za postavljanje pitanja. Timovi prezentaciju pripremaju i prezentujui žiriju na srpskom  jeziku. 

14. Pobednički timovi biće izabrani od strane žirija na posebno organizovanom događaju na osnovu sledećih kriterijuma:  
Ideja i inovativnost - predstavljeno rešenje ima funkcionalnosti koje se izdvajaju o odnosu na slična rešenja na tržištu 
Validacija rešenja - tim je sa korisnicima testirao i jasno dokazao da rešenje  isporučuje vrednost 
Kompatibilnost rešenja sa  sistem OTP-a 
Dizajn -dizajn rešenja odgovara zadatim smernicama 

15. Na kraju druge faze Izazova, nakon prezentacija žiri donosi odluku o dodeli tri nagrade za prva tri tima sa najboljim rešenjima. Nagrade će biti obezbeđene od strane kompanije OTP Banka Srbija   i biće dodeljene na sledeći način: 
Prva nagrada – 5.000€ ukupno neto za ceo tim
Druga nagrada – 3.000€ ukupno neto za ceo tim
Treća nagrada - 2.000€ ukupno neto za ceo tim
Iznos nagrade članovi tima između sebe raspodeljuju po sopstvenom dogovoru. Radi otklanjanja sumnje, Organizator se dodelom nagrade timu, oslobađa svih svojih obaveza prema timu kao celini i svakom pojedinačnom članu tima.

16. Nagrade će biti isplaćene u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan dodeljivanja nagrade,  a na račun pravnog lica predstavnika tima. Sve prateće poreske obaveze vezane za isplatu nagrada preuzima kompanija OTP Banka Srbija.

17. Sve gore navedene kriterijume članovi žirija imaju pravo da primene po svojoj proceni i tako ocene Rešenje. Konačna odluka žirija obuhvatiće ocene svakog člana žirija pojedinačno. Odluka žirija o nagrađenim Rešenjima i načinu preuzimanja nagrada biće saopštena na kraju događaja. Prilikom preuzimanja nagrada, nagrađeni članovi tima su u obavezi da potpišu prijem nagrade. 

18. Predstavnici kompanije OTP Banka Srbija zadržavaju diskreciono pravo odabira jednog ili više timova kojima će biti ponuđen ugovor o saradnji, kako bi nastavili da rade na razvoju svog proizvoda ili usluge, nezavisno od toga da li su timovi osvojili nagrade ili ne. Uslovi saradnje definišu se posebnim ugovorom sa OTP bankom.

Opšti uslovi
19. Svi delovi Rešenja koji će se validirati, kreativno-umetnički elementi, muzika, zvučni efekti i sve u vezi sa Rešenjem mora biti napravljeno za vreme trajanja Izazova. Jedini izuzetak biće materijali otvoreni za javnost putem interneta, poput: open source biblioteke, besplatnih fotografija i creative commons muzike. 

20. Rešenje u celini, mora da bude originalna tvorevina članova tima na Izazovu. Rešenje, ne sme da bude opterećeno bilo kojim pravima trećih lica (uključujući, ali ne ograničavajući se na prava intelektualne svojine i/ili druga vlasnička prava, bilo kakvu licencu, zaštitu putem ugovora o poslovnoj tajni itd, osim ako su članovi tima vlasnici tih prava ili imaju dozvolu od zakonitog vlasnika da postavljaju sadržaj – dozvola mora biti u propisnoj zakonskoj formi u skladu sa Zakonima Republike Srbije);
Organizatori Izazova neće biti u obavezi da plate bilo kakvu naknadu trećoj strani u vezi sa vlasništvom, korišćenjem, reprodukcijom, izmenom, objavljivanjem, prikazom i/ili drugim vidom eksploatacije bilo kog od delova Rešenja i/ili Rešenja kao celine, koji su učesnici Izazova prijavili kao rezultat takmičenja. 
21. Takmičarima je prezentovano i saglasni su da, pre nego što predaju svoje Rešenje i pre nego što prihvate bilo kakvu nagradu: 

Neće predati sadržaj Rešenja koji je zaštićen autorskim pravima, bilo kakvom licencom, ugovorom o poslovnoj tajni, pravom intelektualne svojine ili drugim vlasničkim pravom, osim ukoliko je neki od članova tima vlasnik tih prava ili ima dozvolu od zakonitog vlasnika za postavljanje sadržaja - dozvola mora biti data u propisnoj zakonskoj formi u skladu sa Zakonima Republike Srbije;  
Neće objaviti neistinu ili lažno svedočenje koje bi moglo da ošteti druge učesnike Izazova,  Organizatore, partnere i prijatelje Izazova, ili da nanese štetu nekoj trećoj strani; 
Neće podneti sadržaj Rešenja koji je nezakonit, nepristojan, preteći, pornografski, uznemirujući, rasno ili etnički uvredljiv ili podstiče ponašanje koje se može smatrati krivičnim delom, krši bilo koji zakon ili je na drugi način neprikladan i/ili destruktivan za Izazov, kao i za imidž brenda Organizatora, partnera i prijatelja; 
Neće postavljati reklame ili promovisati svoje poslovanje za vreme trajanja Izazova; 
Neće oglašavati ili na bilo koji drugi način objavljivati sadržaj koji je u neposrednoj vezi sa aktivnostima na samom Izazovu;
Sadržaj Rešenja koje se predaje žiriju na uvid ne sadrži nikakve viruse, trojance, crve ili druge maliciozne delove kôda koji onemogućavaju pravilno korišćenje uređaja.  

22. Učesnici Izazova su saglasni da sva prava koja proizilaze iz završnog idejnog rešenja, kao i dalji razvoj izabranih rešenja nakon Izazova prelaze u vlasništvo kompanije OTP banka Srbija a.d. Novi Sad, o čemu će biti zaključen poseban ugovor.

23. Svako oštećenje ICT Hub imovine, kao i imovine partnera koji učestvuju u organizaciji takmičenja ili nelegalno prisvajanje iste biće sankcionisano diskvalifikacijom, a štetu će biti u obavezi da nadoknadi pojedinac koji je napravio, ili ceo tim, ukoliko nije moguće utvrditi pojedinačnu odgovornost. 

24. Izazov je zabavan, ali istovremeno i naporan događaj. Učesnici moraju biti ljubazni i profesionalni prema drugim učesnicima. Svaki akt nasilja bilo verbalnog ili fizičkog, neće biti tolerisan i imaće za posledicu udaljavanje celog tima sa događaja i diskvalifikaciju. Nasilje uključuje svaki vid verbalnog vređanja na osnovu pola, zdravstvenog stanja, fizičkog izgleda, veroispovesti, seksualne orijentacije, zastrašivanje ostalih takmičara, kao i svaki oblik fizičkog nasilja.

25. Svako omalovažavanje partnera i prijatelja Izazova, nepoštovanje ovih pravila kao i nedolično ponašanje tokom ceremonije dodele nagrada biće sankcionisani oduzimanjem nagrade, diskvalifikacijom celog tima i proglašenjem narednog tima koji je na rang listi kao pobednika. 

26. Konzumiranje svih vrsta duvanskih proizvoda je zabranjeno u ICT Hub prostorijama.

27. Unošenje i konzumiranje alkohola i psihoaktivnih supstanci je izričito zabranjeno. 

28. Učesnici preuzimaju svu odgovornost za sadržaj i formu Rešenja koja su izrađena na Izazovu i oni ostaju isključiva odgovornost učesnika. Organizatori ne preuzimaju nikakvu odgovornost niti daju bilo kakve garancije za Rešenja koja su izrađena na Izazovu.

29. Učesnici potvrđuju i garantuju da će biti/tj. jesu vlasnici svih prava intelektualne svojine na Rešenju koje će biti izrađeno na Izazovu, a koja će biti predmet prenosa na OTP Banka Srbija shodno tački 22. ovog pravilnika. Učesnici potvrđuju i garantuju da Rešenje neće narušiti bilo koja prava trećih lica, a naročito prava intelektualne svojine. Učesnici potvrđuju i garantuju da treća lica neće prema Organizatorima isticati bilo kakve zahteve niti imati bilo kakva potraživanja u vezi sa Rešenjem izrađenim tokom Izazova. U slučaju da treća lica istaknu prema Organizatorima bilo kakve zahteve i/ili potraživanja u vezi sa Rešenjem, a naročito zahteve koje treća lica temelje na pravima intelektualne svojine, učesnici su saglasni i prihvataju da će sami snositi posledice takvih zahteva od strane trećih lica. Ukoliko Organizatori na osnovu ovih zahteva trećih lica pretrpe štetu, učesnici su saglasni da će Organizatorima nadoknaditi svaku štetu koja za Organizatore nastane po navedenom osnovu.

30. Tokom trajanja Izazova i nakon njegovog završetka, učesnici se obavezuju da sve informacije dobijene tokom Izazova predstavljaju poverljive informacije i iste se ne smeju otkrivati trećim licima.

31. Na uslove takmičenja odnose se sve odredbe uslova učešća u programima OTP Connect-a koji se nalazi na linku. Posebnu pažnju skrećemo učesnicima da je za potrebe finansijskih transakcija između učesnika i OTP banke, neophodno otvaranje odgovarajućeg računa u OTP banci.

Svi Učesnici Izazova izabrani za dalju saradnju, u zavisnosti od oblika organizovanja, ostvaruju pravo na proizvod OTP banke, kao poslovne banke, pod nazivom Biznis prestiž paket ili  Sinhro paket  na osnovu koga se Učesniku otvara i vodi platni račun koji se koristi za izvršavanje platnih transakcija, bez naknade za održavanje računa za period od jedne godine od dana zaključenja ugovora o odgovarajućem paketu, kao i šest meseci besplatnog platnog prometa za sve naloge koji se iniciraju preko digitalnih kanala (ebank i mbank) od dana zaključenja ugovora o odgovarajućem paketu. Odgovarajući paketi su:

(I) Ukoliko je finalista pravno lice (malo privredno društvo) ili preduzetnik ostvaruje pravo na Biznis prestiž paket.
(II) Ukoliko je finalista preduzetnik (tzv. samostalni stručnjak – paušalac) ostvaruje pravo na Sinhro paket.

U Beogradu, 06.02.2024. godine