OBAVEŠTENJE O PRIVATNOSTI I ZAŠTITI PODATAKA O LIČNOSTI U SVRHU UČEŠĆA U INOVACIONOM EKOSISTEMU BANKE
1. Grupe subjekata podataka
Na osnovu odredbi Zakona o zaštiti podataka o ličnosti
Republike Srbije (u daljem tekstu:
„Zakon“), i drugih propisa, OTP banka Srbija a.d. Novi Sad, kao rukovalac
podataka (u daljem
tekstu: „Banka”) obrađuje:
- podatke o fizičkim licima, preduzetnicima, zastupnicima pravnih lica, odnosno, ovlašćenim licima i stvarnim vlasnicima (u
2. Grupe podataka koji se obrađuju
Banka obrađuje sledeće osnovne grupe podataka o ličnosti fizičkog lica, preduzetnika, osnivača, zastupnika i odabranih članova tima pravnog lica prilikom učešća u inovacionom ekosistemu banke:
1) lične podatke – ime i prezime;
2) kontakt podatke – imejl i broj telefona;;
3. Svrha obrade podataka
Banka vrši obradu
podataka o ličnosti
Lica na koje se podaci
odnose u svrhu
prijave i učešća
u programima inovacionog ekosistema Banke na platformi Banke.
4. Pravni osnov obrade i prenosa podataka
Banka obrađuje podatke o ličnosti na osnovu dobrovoljne i izričite saglasnosti/pristanka prema članu 12 stav 1. tačka 1. Zakona kojom Lice na koje se podaci odnose daje pristanak Banci da obrađuje podatke kako je navedeno u ovom obaveštenju.
5. Period zadržavanja podataka
Banka čuva podatke
o ličnosti Lica na koje se podaci
odnose do povlačenja pristanka ili u vremenskom periodu
od 3 godine od dana prijave na platformi Banke za inovacioni ekosistem..
Lice na koje se podaci
odnose ima pravo da opozove
pristanak u svakom
trenutku. Opoziv pristanka
ne utiče na dopuštenost obrade koja je vršena
na osnovu pristanka
pre opoziva.
6. Prava Lica na koje se podaci
odnose
Prava Lica na koje se podaci odnose
u smislu obrade
podataka o ličnosti,
uključujući pravna sredstva, uređuju se odredbama Zakona.
Lica na koje se podaci
odnose mogu zahtevati
od Banke:
a) Pružanje informacija da li Banka obrađuje njegove podatke o ličnosti kao i pristup tim podacima u skladu sa članom 26. Zakona (pravo pristupa);
b) Da se njegovi netačni podaci o ličnosti bez nepotrebnog odlaganja isprave. U zavisnosti od svrhe obrade, Lice na koje se podaci odnose ima pravo da svoje nepotpune podatke o ličnosti dopuni, što uključuje i davanje dodatne izjave;
c) Brisanje njegovih ličnih podataka (pravo na brisanje);
d) Ograničenje obrade njegovih ličnih podataka (pravo na ograničenje obrade);
e) Da podatke o ličnosti koje je prethodno dostavilo Banci primi od nje u strukturisanom, uobičajeno korišćenom i elektronski čitljivom obliku (pravo na prenosivost podataka);
f) Da uloži prigovor na obradu njegovih ličnih podataka, ako je svrha obrade podataka legitiman interes Banke ili treće strane, ili izvršenje zadatka u javnom interesu ili za izvršenja zakonom propisanih ovlašćenja Banke, uključujući profilisanje u oba slučaja (ostvarivanje prava na prigovor);
g) Da, ukoliko se primenjuje automatizovano donošenje odluka, Lica na koje se podaci odnose imaju pravo da se obezbedi učešće fizičkog lica pod kontrolom Banke u donošenju odluke te pravo da izraze svoj stav u vezi sa odlukom;
h) Da ospore odluku pred ovlašćenim licem Banke;
i) Da uložiti pritužbu u vezi sa obradom ličnih podataka Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti (u
daljem tekstu: ,,Poverenik“), kao i da ostvare svoja prava po osnovu Zakonu.
Pre odobravanja zahteva Lica na koje se podaci odnose, Banka može zatražiti
od tog lica da navede
dodatne informacije radi preciziranja zahteva.
Banka obaveštava Lica na koje se
podaci odnose o merama preduzetim u pogledu zahteva ili prigovora što je moguće
pre, ali ne kasnije od 30 (trideset) dana od podnošenja zahteva (prigovora). Ukoliko
je potrebno, navedeni
rok se može produžiti za dodatnih 60 (šezdeset) dana, uzimajući u obzir složenost i broj zahteva.
U slučaju sumnje Banke u vezi sa
identitetom stranke koja podnosi zahtev iz ove tačke, Banka može zatražiti
dodatne informacije za potvrdu identiteta Lica na koje se podaci odnose, uz ostavljanje dodatnog
roka za postupanje po zahtevu za dopunom dokumentacije, ali ne dužeg od 5 radnih
dana.
Ukoliko se ne dobiju svi
neophodni podaci za identifikaciju Lica na koje se podaci odnose, odnosno ne
izvrši se dopuna zahteva, Banka donosi odluku
da se zahtev odbacuje kao nepotpun i, ako je to moguće
(ukoliko je Lice na koje se podaci
odnose ostavilo kontakt
podatke), obaveštava Lice na koje se podaci odnose da njegov zahtev
neće biti razmatran, uz obrazloženje.
Banka može naplatiti nužne
administrativne troškove pružanja informacije, odnosno postupanja po zahtevu,
te odbiti postupanje po zahtevu Lica na koje se podaci
odnose, u slučaju da je zahtev
Lica na koje se podaci odnose očigledno neosnovan ili preteran,
a posebno ako se isti zahtev
učestalo ponavlja, u skladu sa Zakonom.
7. Pravo pristupa
Osim ukoliko
Zakonom nije drugačije navedeno, Lice na koje se podaci odnose ima pravo
da bude upoznato
sa obradom svih ličnih podataka koje Banka obrađuje
u pogledu njegove
ličnosti.
Na zahtev Lica na koje se podaci
odnose, Banka je dužna i da potvrdi
da li obrađuje njegove lične podatke, i da mu omogući pristup
ovim podacima, kao i sledeće
informacije:
a) o svrsi obrade podataka;
b) o vrstama
podataka o ličnosti
koji se obrađuju;
c) o primaocu ili vrstama primalaca kojima su podaci o ličnosti otkriveni ili će im biti otkriveni, a posebno primaocima u drugim državama ili međunarodnim organizacijama;
d) o predviđenom roku čuvanja podataka o ličnosti, ili ako to nije moguće, o kriterijumima za određivanje tog roka;
e) o postojanju prava da se od rukovaoca zahteva ispravka ili brisanje njegovih podataka o ličnosti, prava na ograničenje obrade i prava na prigovor na obradu;
f) o pravu da se podnese pritužba Povereniku;
g) dostupne informacije o izvoru podataka o ličnosti, ako podaci o ličnosti nisu prikupljeni od Lica na koje se podaci odnose;
o postojanju postupka automatizovanog donošenja
odluke, uključujući profilisanje, i, najmanje u tim slučajevima, svrsishodne informacije o logici koja se pri tome koristi,
kao i o značaju i očekivanim posledicama te obrade po Lice na koje se podaci odnose.
Banka može da zahteva naknadu
nužnih troškova za izradu dodatnih
kopija koje zahteva Lice na koje se podaci odnose.
U slučaju kada pravo Lica na koje se podaci odnose
na pribavljanje informacija (pravo pristupa) po osnovu ove tačke negativno
utiče na prava i slobode drugih, naročito na poslovne tajne ili intelektualnu svojinu, Banka može odbiti zahtev Lica na koje se podaci odnose.
8. Pravo na ispravku
Lice na koje se podaci odnose ima pravo da se njegovi netačni podaci o ličnosti bez nepotrebnog odlaganja isprave. U zavisnosti od svrhe obrade, Lice na koje se podaci odnose ima pravo da svoje nepotpune podatke o ličnosti dopuni, što uključuje i davanje dodatne izjave. Banka je dužna da obavesti sve primaoce kojima su podaci o ličnosti otkriveni o svakoj ispravci podataka o ličnosti, osim ako je to nemoguće ili zahteva prekomeran utrošak vremena i sredstava. Banka je dužna da Lice na koje se podaci odnose, na njegov zahtev, informiše o svim primaocima.na platformi Banke.
9. Pravo na brisanje
Ukoliko je Banka prethodno javno
objavila lične podatke Lica na koje se podaci odnose i dužna je da iste
izbriše, Banka preduzima sve razumne mere, uključujući sprovođenje tehničkih mera, neophodne da bi se obavestili oni rukovaoci podataka
koji su pribavili lične podatke Lica na koje se podaci odnose, o obaveznom brisanju
tih ličnih podataka.
U svom obaveštenju, Banka je u obavezi
da obavesti sve preostale
rukovaoce podataka o zahtevu Lica na koje se podaci odnose za brisanje svih
veza sa njegovim ličnim podacima, ili primeraka ili kopija takvih
ličnih podataka.
Nakon odobravanja zahteva Lica
na koje se podaci odnose za ostvarivanje prava na brisanje, Banka je dužna da
obavesti sve primaoce kojima su podaci o ličnosti otkriveni o svakom brisanju podataka
o ličnosti, osim ako je to nemoguće
ili zahteva prekomeran utrošak vremena i sredstava. Banka je dužna
da Lice na koje se podaci odnose,
na njegov zahtev,
informiše o svim primaocima.
Banka nije u obavezi da briše lične podatke u meri u kojoj je obrada neophodna zbog:
a) ostvarivanja slobode izražavanja i informisanja;
b) zbog poštovanja zakonske obaveze Banke kojom se zahteva obrada ili izvršenja poslova u javnom interesu ili izvršenja službenih dužnosti rukovaoca;
c) za ostvarenje javnog interesa u oblasti javnog zdravlja;
d) u svrhu arhiviranja u javnom interesu, svrhu naučnog ili istorijskog istraživanja kao i statističke svrhe, a opravdano se očekuje da bi ostvarivanje ovog prava moglo da onemogući ili bitno ugrozi ostvarivanje ciljeva te svrhe;
e) za podnošenje, ostvarivanje ili odbranu pravnih zahteva.
10. Pravo na ograničenje obrade
11. Pravo prigovora
12. Pravo na prenosivost podataka
13. Postojanje automatizovanog donošenja odluke
14. Pravna sredstva
15. Kontakt podaci Banke kao Rukovaoca podataka i Lica za zaštitu podataka o ličnosti